MENIU
Studiu de caz
Studiu de caz
COMPANII MICI

Ce rezultate aduc serviciile Firmei de Conta pentru o companie mică

DESPRE CLIENT

Clientul este o firma de consultanta, care ofera servicii de evaluare de personal atat in Romania cat si in Uniunea Europeana si consultanta in domeniul HORECA, de peste 5 ani. Prin expertiza, serviciile oferite si solutiile personalizate, compania contribuie la dezvoltarea afacerii clientilor sai, iar in propria activitate are nevoie de solutii fiscale corecte si rapoarte financiare la zi care sa sustina deciziile de management din punct de vedere contabil.

PROVOCĂRI

Dezvoltare continua: inainte de a apela la servicii de contabilitate profesioniste, activitatile contabile din compania client erau desfasurate de o singura persoana, un contabil economist neacreditat profesional, iar nivelul de experienta si expertiza al acestuia nu oferea intotdeauna solutiile fiscale optime, care sa fie compatibile cu ritmul de crestere si dezvoltarea companiei.

Necesitatea unor informatii legislative adecvate: Cea mai mare provocare cu care se confrunta compania la momentul respectiv legata de cunoasterea posibilitatilor legale privind decontarea sumelor cheltuite in alta tara, avand in vedere oportunitatile de colaborare aparute in Belgia. Era nevoie sa stie cat poate incasa ca si diurna, daca poate inchiria temporar o locatie in Belgia, daca trebuia sa obtina un cod fiscal local sau daca are nevoie de certificatul A1 pentru angajatul delegat pentru realizarea potentialelor contracte.

Lipsa unei informari curente cu privire la situatia economica si fiscala: furnizorul nu avea un sistem de raportare periodica catre conducerea companiei aceasta era expusa riscurilor de taxare suplimentara pentru nedecontarea corespunzatoare a avansurilor spre decontare primite.

SOLUTII PROPUSE SI SERVICII OFERITE

Colaborarea cu echipa FirmaDeConta a debutat cu realizarea unei evaluari initiale a modului de conducere a contabilitatii, in care au fost identificate riscurile si amenintarile existente. Auditul sistemului procedural contabil a fost urmat de propunerea specialistilor nostri pentru modificarea in parte a politicilor contabile aplicate si restructurarea documentelor primare ce urmau a fi intocmite pentru a reflecta activitatile economice desfasurate.

  • Un nou mod de colaborare: 
    Am setat tipurile de documente utilizate si modul de completare al acestora in concordanta cu politicile contabile agreate a se aplica. Am creat un spatiu in cloud dedicat clientului (Microsite Sharepoint) astfel incat acesta sa poata sa puna la dispozitie documentele scanate, sa acceseze modelele tipizate, sa primeasca statele de plata, declaratiile fiscale si rapoartele catre management.
  • Disponibilitate si suport: 
    Avand in vedere noutatea activitatii incepute privind prestarile de servicii in alte tari ale UE am stabilit intalniri lunare si apoi trimestriale in care am discutat fiecare aspect care influenta gestionarea costurilor companiei. Intalnirile au fost facute de cele mai multe ori online, pe platforma securizata Skype for Business.
  • Analiza financiara a rezultatelor:
    Am propus intocmirea un raport personalizat in care sa urmarim evolutia cheltuilelilor fixe cu scopul minimizarii acestora si a celor variabile, angajate odata cu vazarea servciilor.
REZULTATE

Inceperea activitatii in Belgia: 
Compania a inceput simultan doua activitati cu livrare in Belgia una de consultanta in HORECA si una de de evaluare comportamentala in zona HR avand garantia ca a acoperit riscurile fiscale si financiar contabile

Accesarea unor solutii care au condus la economisirea de resurse monetare: 
Prin consultanta acordata s-a ajuns la o decizie ce a generat o economie substantiala la cheltuiala cu cazarea precum si o decontare corecta a diurnei

Performanta companiei:
Raportul personalizat a devenit un dashboard al activitatii curente pe baza caruia urmarim realizarile efective raportat la ceea ce s-a prognozat, fapt ce confera o mai mare claritate asupra deciziilor necesare a fi luate in viitor.

Concluzie: 
Proprietarii companiei au acum pe langa o evidenta contabila si fiscala fara riscuri majore de reinterpretare la un eventual control, un consultant care le poate oferi intreg suportul de intelegere a principalelor parghii financiare si fiscale ce le pot utiliza in propria afacere.